Do pre dvadeset godina, razgovor o kineskim automobilima se odvijao kroz blagi podsmeh, a razlog je bio tužan pokušaj kopiranja evropskih brendova za isključivo domaće tržište.

Ipak, situacija u 2024. godini je dosta drugačija, pa kako su u prethodnih dvadeset godina osvojili domaće tržište, sada prave pohod na evropsko i svetsko tržište, a u prilog tome govori i preuzimanje Volva i Polestara od strane kineskog brenda Geely.

Što se tiče motora sa unutrašnjim sagorevanjem Kinezi su najzastupljeniji ipak na domaćem tržištu, dok procenti električnih vozila govore kako je Kina zaslužna za čak 60% ukupne proizvodnje elektičnih vozila širom sveta.

Interesovanje je poraslo i u Srbiji, pa nove modele možemo videti na sajmovima, ali i na ulicama u sve većem broju. Tri kompanije koje prednjače na tržištu i koje imaju zvanična predstavništva u Srbiji su : Cherry, Geely i Great Wall, a očekuje se i dolazak konkurenata u narednim godinama.

Veliku pažnju javnosti privuklo je predstavljanje novog Huawei Aito M9, 4. januara ove godine. Inovacije, implementiranje novih tehnologija i sistema bezbednosti, kao i atraktivan izgled ovih vozila zadali su jak udarac Tesli i ostalim većim proizvođačima električnih vozila u svetu.

Masovna proizvodnja i logistika koja dozvoljava da se dostavi kvalitet ovih vozila uz veoma konkurentne cene sve više preti da preuzme tržište ove industrije.

Ostaje pitanje, da li bi ste vi kupili neki od ovih automobila?

(192.rs)

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare