Foto: Tanjug

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da će se od Beograda do Subotice brzim vozom stizati za sat i deset minuta i da bi ovim vozom na toj pruzi trebalo da se ide najkasnije od 1. decembra.

Vučić je to rekao na Tehničko-putničkoj stanici Zemun, gde je predstavljen novi elektromotorni kineski brzi voz, Soko.

Na pitanje koliko imamo ovakvih kompozicija, Vučić je kazao da je za sada naručeno pet elektromotornih vozila iz Kine.

“Poslednji treba da dođe po ugovoru 31. decembra 2025. Radićemo testove za prugu Beograd Subotica već u septembru i najkasnije od 1. decembra, ako završimo prugu do tada, a završićemo, vozićete se ovim vozom Beograd-Subotica. Na svaka dva sata će ići brzi voz. On ima prvu i drugu klasu 45 mesta u prvoj, 197 u drugoj, ali prva klasa izgleda nestvarno”, rekao je Vučić.

Vučić je kazao da će se od centra Beograda do centra Subotice stizati za sat i deset minuta.

“Ne postoji prevoz kojim to možete da postignete. Nadam se da će u Subotici da urade svoj posao, da obezbede prevoz do Palića i drugih mesta. Ovo će i za Vrbas da bude važno”, rekao je Vučić. Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat.

Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u ovim zemljama.

Takođe, napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).

Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.

Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje. Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica.

Foto: Tanjug

Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku.

Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku.

Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza i moga da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada. Voz ima materijale koji za 10 odsto imaju veću stopu recikliranja i 15 odsto veću razgradljivost.

Elektromotorni voz SOKO kompanije CRRC zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2, Induzijem i Mirelom.

Zadovaljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i Mađarskoj i ima četiri pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i Mađarskoj.

Srbija ponovo oživela železnicu, ljudi prepoznali kvalitet

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da Srbija u poslednjih 40 godina nije imala neku voznu liniju koja je imala toliko putnika kao linija Beograd-Novi Sad, jer ljudi prepoznaju kvalitet, da je u Srbiji ponovo oživela železnica i da se nada da će Srbija i sama uskoro početi da pravi brze vozove.

“Ponovo smo oživeli železnicu, najkvalitetniji i najlepše vozove uvozimo. Nadam se da ćemo da ih uskoro i pravimo. To bi bilo veoma važno za rast Srbije”, rekao je predsednik.

Vučić je rekao da Srbija ubrzano radi na izgradnji i rekonstrukciji želežničke saobraćajne mreže.

“Ove godine biće izgrađeno 3,3 kilometara Stalać – Đunis plus 14,5 km na istoj deonici. Radimo obilaznicu oko Niša 22 kilometra, radimo Niš-Dimitrovgrad, Niš-Brestovac 23 km prema Leskovcu i plan je da izgradimo do Preševa i do graničnog prelaza sa Severnom Makedonijom. Dakle da imamo od Preševa, ali i od Dimitrovgrada pa do Subotice prugu na kojoj će moći da saobraćaju vozovi od 120-200 kilometara na čas”, naveo je Vučić.

Dodao je da će u budućnosti pruga Beograd-Valjevo biti ubrzana, ali da pre toga mora da bude završena i rekonstruisana pruga Valjevo-Vrbnica do granice sa Crnom Gorom.

“Hoću posebno da se zahvalim kineskoj državnoj železničkoj kompaniji CRRC, koja je verovatno najbolja kompanija koja je ikada radila nešto u Srbiji. Ta kompanija je čudo od kompanije i neverovatno je kako ti ljudi rade”, rekao je Vučić.

(RTV)

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare