Nakon poskupljenja goriva, tehničkog pregleda, ali i ostalih troškova u vezi sa motornim vozilima, skočila je potražnja i prodaja električnih trotineta i bicikala na električni pogon. Kada su u pitanju trotineti, njih naš zakon još uvek ne vidi, ali to bi uskoro moglo da se promeni. O tome kako će oni biti definisani, ko i gde sme da ih vozi, popričali smo sa Damirom Okanovićem iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

– Generalno, evropska zakonodavstva su već takva prevozna sredstva uvrstila u zakone, mi još uvek nismo i nadam se da će novi zakon što pre ugledati svetlost dana i da će urediti  učestvovanje takvih vozila u saobraćaju – kaže Okanović

On kaže da je osnovna dilema da li uopšte dozvoliti kretanje takvih vozila u saobraćaju, a ako se dozvoli kuda bi ta vozila trebalo da se kreću, da li po trotoaru ili kolovozu.

PROČITAJTE JOŠ: TRUDNICU U DEVETOM MESECU UDARIO AUTOMOBIL: Bila je na električnom trotinetu, beba preminula, trudnici se bore za život

– Većina zakonodavstava stala je uz stanovište da takvim vozilima nije mesto na trtoaru, jer trotoari pripadaju pešacima. Sa druge strane uglavnom se ta vozila tretiraju kao bicikli i tako se i kreću onim površinama kuda se kreću biciklisti na način na koji se kreću biciklisti, a takođe predviđena je i određena oprema koja je takođe predviđena i za bicikliste – kaže naš sagovornik i dodaje da ih većina zakodavstava i posmatra  najsličnije biciklima.

Okanović međutim upozorava da je važno naglasiti da ova prevozna sredstva nose sa sobom određene rizike, pre svega zbog osobenosti konstrukcije, odnosno zbog malih točkova. Mišljenja je da Vrlo lako može doći do destabilizacije kada se naiđe na neku neravninu, rupu ili slično. 

“važno JE naglasiti da ova prevozna sredstva nose sa sobom određene rizike, pre svega zbog osobenosti konstrukcije”

– Ja očekujem da će ta sredstva biti dozvoljena, a ne zabranjena kao u nekim državama, ali da će prosto oni koji se odluče da koriste to sredtvo, preuzimati rizik koji sa sobom nosi učestvovanje u saobraćaju na jednom takvom sredstvu – zaključje Okanović, i kaže da bi svakako trebalo da postoji starosna granica za upravljanje ovim sredstvom.

PROČITAJTE JOŠ: POVREĐENO DETE NA ELEKTRIČNOM TROTINETU: Udario ga automobil na pešačkom prelazu u Novom Sadu

Na kraju osvrnuo se i na činjenicu da većina vozača trotineta nepoštuje osnovna saobraćjna pravila, i da zbog toga ovo treba hitno rešiti. Jedan od takvih primera je i situacija snimljena na Terazijama, kada je jedna žena vozila trotinet na sred prometne ulice vodeći psa. Upravo ovu situaciju na svojim društvenim mrežama podelio je naš sagovornik Damir Okanović

Pitali smo majstora: Koliki je trošak održavanja ovakvog sredstva?

O temi troškova održavanja trotineta popričali smo sa majstorom iz servisa za bicikle i trotinete  “BALANCE BIKE SHOP” koji se nalazi na Bulevaru cara Lazara 44 u Novom Sadu
Povremeno treba dotegnuti kočnice i podmazati delove

Kada je u pitanju održavanje trotineta, jedini stalni trošak je struja koju koristite za punjenje, ali se svakako mogu javiti oni nepredviđeni troškovi poput bušenja gume ili krivljenja felne. Trošak zamene gume je između 1500 i 2500 dinara za modele koji se najčešće voze ulicama. To su normalni pnemumatici, sa unutrašnjom gumom poput one na automobilima.

Ono što majstor preporučuje je da se kupe takozvane pune gume čija je cena od 2000 do 2500 dinara

U većini slučajeva krpljene nije moguće. Ono što majstor preporučuje je da se kupe takozvane pune gume čija je cena takođe od 2000 do 2500 dinara, i one se ne mogu probušiti. Ovo se preporučuje za one koji su stalno na trotineru pa često buše gume i prave sebi nepotrebne troškove. Njihova mana je manja udobnost i komfor tokom vožnje.

Kada je u pitanju održavanje trotineta, jedini stalni trošak je struja koju koristite za punjenje, ali se svakako mogu javiti oni nepredviđeni troškovi poput bušenja gume ili krivljenja felne

Majstor sa kojim smo popričali, kaže da povremeno treba dotegnuti šrafove, podmazati određena mesta i proveriti kočnice.

Od servisera saznajemo da su baterije dugotrajne posebno kod poznatih brendova i da se one ne menjaju često. Ima i onih koji su malo veštiji, pa da bi izbegli troškove za majstora, sami popravljaju svoje trotinete, što je u redu ukoliko neko stavrno zna da sam popravi vozilo koje će i dalje biti bezbedno za upravljanje.

Naša preporuka “Balance bike service” Novi Sad

Servis vašeg trotineta ili bicikla možete zakazati na broj telefona 0646840693 ili na adresi Bulevar cara Lazara 44, Novi Sad u “BALANCE BIKE SHOP”

Koliko košta trotinet?

Cene trotineta zavise od marke, ali i od performansi i veličine vozila. Raspon cena je zaista veliki, a na sajtu jednog poznatog brenda koji se bavi prodajom ovih trotineta, cene se kreću od 15.000 za male modele koji razvijaju male brzine i najčešće ih koriste deca, do onih većih čija cena ide i preko 200.000 dinara, a neki od njih mogu razviti brzinu od čak 80 kilometara na časa.

Kada su u pitanju skupoceniji modeli, trgovci savetuju da je uvek za te pare bolje kupiti električni bicikl koji je efikasniji, ali i bezbedniji.

Najprodavaniji trotinet je model jednog poznatog kineskog brenda koji je pionir u proizvodnji ovih vozila, a on postoji u više boja i varijanti, a ovo su neke osnovne karakteristike tog modela.

  • Maksimalna brzina: 25 km/h
  • Snaga motora: 300 W
  • Vreme punjenja baterije: 5.5 časova
  • Nosivost:do 100 kg
  • Domet: 30 km
  • Nivo uspona vožnje:16 stepeni
  • Cena: 50.000-60.000 dinara..

Naša preporuka je da koristite zaštitnu opremu, koja uključuje kacigu, štitnike za kolena i laktove, kao i reflektujuće prsluke. Ovo jeste dodatni trošak, ali je svakako bitnija vaša bezbednost. 

Autor: Nikola B.

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare