Foto: FONET

Vikend je prošao, utisci su se slegli – dva intenzivna dana koncerata nemačkog benda Ramštajn na Ušću u Beogradu ostavila su za sobom jak uticaj na mnogobrojnu publiku, ali i na samu prestonicu.

Iako je svega nekoliko sati ranije padala kiša u glavnom gradu, to nije sprečilo 120.000 ljudi da prisustvuju dvosatnim koncertima, vatri i poznatim hitovima koji su tresli zvučnike i kanale društvenih mreža čitava dva dana. Grupa Ramštajn, verovatno najpoznatiji nemački bend današnjice, žarila je i palila sa bine koja je dugačka 60 metara i sa koje je dopirala muzika jačine zvuka do 2.000.000 vati.

Bele patike, blato i marketing

“Je l’ neko slušao Ramštajn ili ste svi samo snimali”, pitao je podrugljivo jedan influenser na Fejsbuku. Iako je teško poverovati da bi iko mogao da se suzdrži da ne upali kameru pred spektaklom dostojnim “Igre prestola” na bini, ipak jeste postala primetna sinergija muzike i marketinga. Ogromna pompa koja je nastala pred koncert Ramštajna, koji su svirali u Beogradu u okviru svoje Evropske stadion turneje 2024. godine, ove godine zasenila je sve prethodne.

Tako je koncert postao “mast hev” za deo društva kojima je tagovanje posta na mrežama podjednako važno kao nošenje najpopularnijih patika, idealno belih. Činilo se da ako nisi bio na Ramštajnu nisi bitan, pa se tako pod vatrenim kuglama našla publika koja od ove grupe zna po jedan refren u dve pesme i koja je došla na koncert da gleda, a ne preterano sluša nemački tvrdi zvuk. Koliko je razmera čitvog događaja privukla publiku nesvojstvenu Ramštajnu pokazuje i to da su mnogi u masi došli obučeni kao za beogradske klubove, pa su tako kroz blato gacali ljudi koji su se pre obukli za crveni tepih. Svačije je pravo da prisustvuje događaju koji ga interesuje, ali je očigledan izostanak publike koja je znala pesme benda na čiji je koncert došla pokazao moć marketinga i ostavio utisak mlake mase.

Stvoren je efekat “obaveznog prisustva”, pojaačan cenom karte koja je iznosila 9000 dinara i sama za sebe predstavljala mali statusni simbol. Nije se samo karta ispostavila kao paprena, rast cena pogodio je Beograd kao pirotehničar svoju koreografiju.

Koncert podigao cene smeštaja u Beogradu

Koliki je trag ova muzička grupa ostavila svedoči činjenica da je u ovom periodu bilo teško pronaći smeštaj u Beogradu, a cene apartmana skočile su i do 2.000 evra za noćenje. Tokom obe noći, cene smeštaja bile su u proseku 10 puta više nego inače, a zabeleženo je i više žurki širom grada koje su organizovale tzv. Ramštajn after parti na kojima se puštala metal muzika. Prisustvo stranih turista koji su došli na koncert bilo je osetno kako na ulicama tako i na samom događaju.

Foto: FONET

Nisu samo vlasnici apartmana i klubova ostvarili profit tokom prošlog vikenda – za koncert je, prema Tanjugu, bilo angažovano oko hiljadu i po ljudi. U pitanju su bili lokalni profesionalci, koji su bili zaduženi za montiranje bine, pomoć u postavljanju rasvete i zvučnika. Na kraju krajeva, Ramštajn je u Srbiju stigao sa ukupno 77 šlepera muzičke opreme, te je pomoć itekako bila neophodna.

Ramštajn i podele

Kao i svaki događaj koji poprimi ovakve razmere, tako ni koncert Ramštajna nije bio pošteđen reakcija i podela na društvenim mrežama.

Dok su jedni hvalili spektakl koji je mnogima i prevazišao očekivanja, drugi su negodovali jer su se kao “pravi fanovi” uvredili masovnošću događaja i činjenicom da je njihov omiljen bend predstavljen kao modni detalj.

Narednog vikenda Ramštajn, koji inače nosi naziv po zapadnonemačkoj vojnoj avio-bazi gde se dogodila nesreća na aero-mitingu, nastavlja svoju evropsku turneju, i to koncertima u Atini, a zatim i u San Sebastijanu, Marseju i Barseloni.

(Nin.rs)

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare