Foto: Grad Beograd
Pripremni radovi na izgradnji tunela, koji će povezati Bulevar despota Stefana i
prostor kod Ekonomskog fakulteta, trebalo bi da počnu u junu, a ovaj izuzetno značajan saobraćajni projekat, koji je povezan sa izgradnjom novog savskog mosta gde će pripremni radovi početi u isto vreme, nazvan je „mali metro”, rekao je predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić prilikom današnjeg obilaska lokacije u Despota Stefana gde će početi izgradnja.

 

Foto: Grad Beograd

– Nazvali smo ga „mali metro” zato što će omogućiti da se u ovaj deo grada s Novog
Beograda, preko novog savskog mosta i tunela, stiže brže nego metroom, jer metro ima
stanice, a ovde neće imati šta da vas zaustavi. Ovo je jedan od najvažnijih, ako ne i
najvažniji saobraćajni projekat u Beogradu u poslednjih nekoliko decenija. Zašto? Prvo
zato što za 13-14 procenata rasterećuje u saobraćajnom smislu centar grada, zatim
procena je da više od petnaest odsto smanjuje zagađenje u centru grada, jer će saobraćaj da se odvija dva kilometra ispod zemlje, a najvažnije je što saobraćajno spaja dva
najudaljenija dela grada. Danas, da biste iz ovog dela grada, ali i iz onih udaljenijih
naselja na ovom potezu, stigli do Novog Beograda, teško da u vreme „špiceva” i
saobraćajnih gužvi to možete da učinite ispod sat, sat i po. Završetkom ovog projekta,
to će biti za samo nekoliko minuta, što sa ove tačke gledišta deluje neverovatno –
naglasio je Šapić.

Foto: Grad Beograd

Pripremni radovi na novom savskom mostu počeće istovremeno kada i na tunelu,
preciznije, počeće razmontiranje Starog savskog mosta i priprema za izgradnju novog.
– Po prvobitnom planu trebalo je da saobraćaj bude zatvoren, ali to sebi nismo
mogli da priuštimo, tako da ćemo iz Vladimira Popovića napraviti privremenu
saobraćajnicu za pravac ka Brankovom mostu, odakle će saobraćaj normalno
funkcionisati. Nadam se da ćemo početkom juna doći da obiđemo zvanični početak
radova, kao i da će, kada se završi školska godina, od druge polovine juna radovi krenuti
intenzivnije. To podrazumeva i redukciju saobraćaja, što znači da će raditi po jedna
traka sa svake strane. Trebaće strpljenja, ali trudićemo se da sve prođe sa što manje
ometanja, baš kao što smo uradili i u Višnjičkoj ulici, koja takođe predstavlja deo ovog
projekta – dodao je on.
Kada je reč o funkcionisanju saobraćaja, Šapić je podsetio da je donji deo Balkanske postao dvosmerna ulica.

 

– To je urađeno da bi se premostio period radova, kako bi stanovnici oko Sava
centra, Tržnog centra „Ušće” i iz blokova imali alternativu prelaska reke do
Nemanjine ulice. Takođe će biti organizovane posebne autobuske linije gradskog prevoza
koje će se preko Brankovog mosta uključivati u Ulicu Gavrila Principa i preko
Balkanske se ulivati u Nemanjinu, a odakle će te putnike preuzimati tramvaji. Nema
sumnje da će Brankov most biti opterećen, ali zato nam je i cilj da se radovi završe u
roku od dve godine – istakao je Šapić.
Tunel će imati oko dva kilometra, sa po dve trake sa svake strane, precizirao je
Šapić, i naglasio da je promenjen projekat po kojem je trebalo da se dosta objekata kod
Ekonomskog fakulteta ruši, te da sada, po novom projektu, na tom mestu tunel uranja u
zemlju. Očekivanja su da bi trebalo da u toku sledeće godine mašina „krtica” počne sa
bušenjem.

Foto: Grad Beograd

– Očekujem da bi trebalo da u sledeće četiri godine projekat „malog metroa” bude
gotov, „u suton”, odnosno neposredno pre prve linije metroa. Verujem da će Beograd u
sledeće četiri godine doživeti izuzetne kvalitativne promene, od saobraćajnih preko
infrastrukturnih. „Mali metro” će biti na ponos Beograda – dva kilometra tunela koji
će prolaziti ispod jezgra grada s novim mostom, svim saobraćajnicama i velikom petljom
na Novom Beogradu, sve to će biti jedna vrsta saobraćajne revolucije i projekat koji će
potpuno promeniti vizuru grada – rekao je Šapić, podsetivši da ideja izgradnje tunela
datira iz pedesetih godina prošlog veka.
Vrednost izgradnje tunela iznosi 235 miliona evra, finansijer je Vlada Republike
Srbije, nosilac projekta je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada
Beograda, a ugovor o izgradnji potpisan je u novembru 2023. godine.

Vesna Bilić/ 192.rs

 

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare