Foto: Cupra Formentor

Novi CUPRA Formentor stiže da nastavi uspeh svog prethodnika. Formentor je bestseler kompanije i najprodavaniji A-CUV u Evropi; zauzeo je prvo mesto na listi prodaje sa više od 120.000 isporuka širom sveta prošle godine (+23% u odnosu na 2022.). Snažni rezultati za prvo vozilo jedinstveno dizajnirano i razvijeno od strane brenda.

Novi Formentor se zasniva na proporcijama i detaljima dizajna koji su krosover SUV učinili tako velikim uspehom. Estetski i sveukupni paket vozila koji mu je pomogao da osvoji nagradu Red Dot za dizajn proizvoda 2021. su naglašeni i pojačani, dajući emotivan, upečatljiv i sportski vizuelni izgled.

Novi Formentor uvodi novi CUPRA dizajn DNK, sa prednjim delom u obliku nosa ajkule, trouglastim matrix LED farovima i velikim, smelim donjim ustima. Prednji deo novog Formentora je snažan i odlučan, integriše CUPRA logo direktno na haubu iznad velike prednje maske i obeležen je opcionim matrix LED prednjim farovima koji uključuju prepoznatljiv dizajn – tri osvetljena trougla uokvirena unutar trougla.

Foto: Cupra Formentor

Dizajn prednjeg dela dodaje snagu izraza i osećaj širine, dok tanki otvori za usis vazduha ispod nosa ajkule dodaju sofisticiranost. Mreža maske je otvorena kako bi pružila i formu i funkciju, što je neophodno u automobilu sa performansama. Kako se oko pomera ka detaljima dizajna sa strane, atletske proporcije i karakter novog Formentora postaju još očigledniji. Njegova dinamična, dobro izbalansirana zapremina leži na točkovima proporcionalne veličine – postoji raspon od osam različitih aluminijumskih felni između 18 i 19″.

Foto: Cupra Formentor

Povećani sportski karakter je dodatno poboljšan bočnim lajsnama i njihovim odnosom sa rasponom dostupnih boja. Na zadnjem delu novog Formentora, zadnja svetla integrišu osvetljeni logo u sredini, dok vrata prtljažnika u obliku slova V dodatno naglašavaju amblem. CUPRA dizajn osvetljenja se nastavlja sa LED sočivima zadnjih svetala konstruisanim od tri trouglasta elementa koji su sastavni deo teme brenda. Konačno, aerodinamički difuzor u donjem delu naglašava karakter novog Formentora.

Kupci mogu da biraju između osam različitih boja, uključujući novu i ekskluzivnu Century Bronze Matt i Enceladus Grey Matt. Paleta boja je upotpunjena sa bojama Fiord Blue, Midnight Black, Glacial White, Magnetic Tech, Graphene Grey i Magnetic Tech Matt.

Foto: Cupra Formentor

Sirova emocija spoljašnjeg dizajna novog Formentor se ogleda u unutrašnjosti koja kombinuje sportski karakter i održivost sa nizom digitalnih tehnologija i izbora materijala. Novi Formentor pozdravlja vozača i suvozača ceremonijom dobrodošlice, projektujući logotip CUPRA na tlo i osvetljeni prag. Kada uđete unutra, osećaj promene postaje jasniji sa nizom novih materijala i pristupa dizajnu kabine.

CUPRA volan, udobnost i stabilnost sportskih sedišta, digitalna arhitektura i potpuno ažurirani izbor materijala, sve usmera misli na superiornu mašinu, pojačavajući njene performanse.

Površine kontrolne table koriste 3D parametarski obrazac da bi pružile taktilnost i optički interes na površini. Centralna konzola je novo dizajnirana sa većom preciznošću u svakom svom detalju i poboljšanim materijalima, dok bakarni akcenti koji se nalaze oko kabine, uključujući ventilacione otvore, doprinose stilu.

Foto: Cupra Formentor

Sportsko sedište koristi tekstilnu presvlaku, dok sedišta mogu biti presvučena 73% recikliranim mikrovlaknima – sa progresivnom laserskom perforacijom – ili kožom koja brine o životnoj sredini. Konačno, CUPBucket sedišta – koja kombinuju ultra-tehnički centralni tekstil sa recikliranim mikrovlaknima i haptičkim materijalima – biće dostupna za Formentor VZ, nudeći osećaj nižeg sedenja kako bi se obezbedio ergonomskiji, sportskiji položaj sedenja.

Digitalizacija je u centru pažnje vozača. Novi i poboljšani HMI je implementiran u digitalni kokpit iza upravljača, kao i u veći infotainment sistem od 12,9 inča. Sve je u jednostavnosti, personalizaciji i vrhunskom dizajnu.

CUPRA Formentor integriše novi opcioni audio sistem sa 12 zvučnika razvijen u saradnji sa audio stručnjacima kompanije Sennheiser Mobility. Snažni sistem od 390 vati uranja vozača i putnike u jedinstveno zvučno iskustvo. To je audio tehnologija koja uključuje Sennheiserov AMBEO Concerto softver, sposoban da destilira osnovne komponente muzike, uključujući različite instrumente i informacije o prostoriji, redistribuirajući ih po automobilu. Ovaj softver pruža čist prepoznatljiv Sennheiser zvuk, koji je kreiran na osnovu dugoročne istorije Sennheisera, pružajući umetnicima i muzičkim profesionalcima pouzdana zvučna rešenja.

Novi Formentor će biti dostupan sa širokim spektrom pogonskih agregata, uključujući četiri različite tehnologije: TSI (benzin), eTSI (blagi hibrid), TDI (dizel) i novu generaciju eHybrid motora (plug-in hibrid). Ukupno, postoji osam različitih opcija pogona, od 150 KS do 333 KS.

TSI

Ulazna tačka za novi Formentor je nova 1,5 litarska TSI benzinska jedinica koja isporučuje 150 KS (110 kW), povezana sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Performanse su poboljšane kod većeg 2,0 litarskog TSI benzinskog motora, sa snagom od 204 KS (150 kW), povezan sa 7-stepenim DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na sve točkove (4Drive).

Na vrhu nove CUPRA Formentor linije su VZ varijante. VZ je skraćenica od Veloz na španskom, što znači brzo, besprekoran način da se opišu najmoćnije verzije. Novi Formentor VZ će biti dostupan sa dve opcije. Prva isporučuje 265 KS (195 kW), povezan sa 7-stepenim DSG menjačem i pogonom na prednje točkove. Drugi isporučuje 333 KS (245 kW), takođe povezan sa 7-stepenim DSG menjačem, uvodeći novi režim vožnje sa pogonom kalibrisanim za trkačku stazu od strane CUPRA inženjera i opremljen tehnologijom razdelnika obrtnog momenta i opcionim Akebono kočnicama.

Sistem šasije CUPRA Formentor VZ je omogućio inženjerima da uključe Drift Mode. Kada ste na trkačkoj stazi, crossover SUV visokih performansi može pokazati svoj karakter kao zaista zabavan automobil. U ovom režimu, ESC je u sportskom režimu i koristeći tehnologiju razdelnika obrtnog momenta, puna snaga se može usmeriti na jedan zadnji točak. A kada je potrebna maksimalna kontrola kočenja, CUPRA Formentor VZ to pruža zahvaljujući svojim standardnim kočnicama od 18″. Formentor VZ takođe može biti opremljen opcionim kočnicama Akebono (375 mm x 36 mm).

eTSI (blagi hibrid)

Formentor je sada dostupan i sa opcijom blagog hibrida (eTSI). Ova verzija omogućava Crossover SUV-u da obezbedi još veći nivo efikasnosti. Sistem, koji je dostupan sa 1,5 litarskim 150 KS (110 kW) benzinskim motorom, isključivo u kombinaciji sa DSG menjačem, spaja 48V blagu hibridnu tehnologiju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, što ne samo da dodaje efikasnost elektrifikacije već i udobnost. Sistem koristi starter-generator od 48V i litijum-jonsku bateriju od 48V.

TDI (dizel)

Dizel je takođe deo nove CUPRA Formentor linije pogonskih agregata, što je važna verzija za neka tržišta i kupce. Ispunjavajući zahteve, 2,0 litarski TDI je povezan sa 7-stepenim DSG menjačem i proizvodi 150 KS (110 kW).

eHybrid (plug-in hibrid)

Sa novom generacijom plug-in hibridnog pogona, CUPRA još jednom dokazuje da su elektrifikacija i performanse savršen spoj. Nova CUPRA Formentor sadrži dve sledeće generacije eHibridnih pogona: 204 KS (150 kW) i 272 KS (200 kW). Oba su opremljena novim 1.5 TSI motorom, električnim motorom i većom baterijom koja sada nudi 19,7 kWh (neto). Omogućava novom Formentoru da isporuči ekološko uzbuđenje i čisto električni domet od više od 100 km. Baterija se sada može brzo puniti do 50 kW (DC punjenje) dok ste na putu ili kod kuće koristeći Vallbox od 11 kW (ranije 3,6 kW).

CUPRA Formentor VZ e-HYBRID (200 kW/272 KS) može biti opremljen Brembo kočnicama (370 x 32 mm), nudeći povećane performanse kočenja. Dodajte ovome mogućnost podešavanja šasije zahvaljujući sistemu dinamičke kontrole šasije (DCC) sa različitim režimima uključujući CUPRA režim ili individualni režim i novi CUPRA Formentor je dizajniran sa vau faktorom uklopljenim u njegovu dinamiku.

Novi Formentor nudi širok spektar bezbednosnih i praktičnih funkcija. Paket tehnologija integrisanih da pomognu, ali da ne ometaju, čini Crossover SUV jednim od najbezbednijih i najpogodnijih vozila u segmentu.

Među sistemima za bezbednost i udobnost novog CUPRA Formentora su prilagodljivi tempomat (ACC), Travel Assist i pomoć u hitnim slučajevima. Funkcija Travel Assist aktivno drži vozilo u sredini trake i prilagođava brzinu.

Asortiman naprednih sistema pomoći vozaču je pojačan integracijom sedam vazdušnih jastuka, uključujući standardni prednji centralni vazdušni jastuk.

Tržišno lansiranje novog Formentora je predviđeno za treći kvartal ove godine.

Izvor: Autoblog.rs

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare