Foto: Reuters

Apple i Samsung zajedno zauzimaju preko pola svetskog tržišta tablet računara. Njihovi iPad i Galaxy uređaji su ubedljivo najpopularniji među korisnicima, ipak da li znate koji se više kupuje.

Verovali ili ne tek tablet računari se sve više i više kupuju. Tržište tablet uređaja počinje da se oporavlja, a informacije iz krugova bliskih IT industriji govore u prilog činjenici da se tablet vraća na velika vrata, pre svega pojačan naprednim funkcijama veštačke inteligencije (AI).

Prema najnovijem izveštaju koji je objavila agencija za istraživanje tržišta IDC, globalne isporuke tablet uređaja u prvom tromesečju 2024. iznosile su 30,8 miliona jedinica, što je povećanje od 0,5% u odnosu na isti period prošle godine. Međutim, zbog nedostatka novih modela koji bi podstakli zamah kupovine, Apple isporuke su pale za 8,5%, što je najveći pad među prvih pet brendova.

Tablet ponovo postaje popularan

Podaci o isporuci za prvo tromesečje tekuće godine pokazuju da su prvih pet brendova na svetu i dalje Apple (32%), Samsung (21,7%), Huawei (9,4%), Lenovo (7,0%) i Xiaomi (5,9%). Iako je Apple i dalje na prvom mestu, sa isporukama koje dostižu brojku od 9,9 miliona uređaja, njegov tržišni udeo je pao sa 35,2% na 32% u poređenju sa prvim tromesečjem 2023. godine.

Foto: Reuters

Samsung je na drugom mestu, sa isporukama od 6,7 miliona tablet računara, što je takođe značajniji pad od 5,8%, a njegov tržišni udeo je opao sa 23,2% na 21,7%. Vredi napomenuti da će Apple pustiti u prodaju novi iPad, 7. maja, a očekuje se da će isporuke u drugom kvartalu značajno porasti.

Pored toga, kineski brendovi su sve prisutniji na globalnom tržištu tablet uređaja. Huawei, Lenovo i Xiaomi su zabeležili rast u isporukama tokom prvog kvartala, sa isporukama od 2,9 miliona jedinica, 2,1 milion, odnosno 1,8 miliona uređaja. Huawei je značajno porastao za 43,6%, a Xiaomi je ostvario zapanjujućih 92,6% rasta.

Međutim, uprkos tome, Apple i Samsung i dalje zadržavaju svoju ubedljivu prednosti i pokazuju nadmoć na tržištu tablet računara. Prethodni izveštaj pokazuje da će oko 50% korisnika širom sveta svoje srce pokloniti i izabrati neki od Apple ili Samsung tablet modela, samo oko 20% kupaca širom sveta preferira kineske brendove, a ostali biraju druge brendove.

Apple iPad je najpopularniji, a za leđima mu je Samsung Galaxy Tab, ostali su sve bolji ali kaskaju na priličnoj distanci. Ipak vreme će pokazati hoće li i drugi brendovi uspeti uspešnije da konkurišu na ovom delu tržišta jer u godinama koje dolaze, predviđa se značajan rast popularnosti tablet koncepta prenosnog uređaja, prenosi kineski 3c.

Izvor: benchmark.rs

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare