Foto: Voanews

Ukoliko iscrpi sve pravne opcije protiv zakona koji bi mogao da zabrani TikTok u američkim prodavnicama aplikacija, kineska kompanija ByteDance će ugasiti TikTok u Sjedinjenim Američkim Državama umesto da ga prodaAlgoritmi su ključni za celokupno poslovanje ByteDance-a, što čini prodaju TikToka sa algoritmima gotovo nemogućom.

TikTok čini samo mali deo ukupnih prihoda ByteDance-a, zbog čega bi kompanija, u slučaju najgoreg ishoda, radije ugasila aplikaciju u SAD-u, nego da je proda američkom kupcu. Zatvaranje TikToka ne bi imalo značajan uticaj na poslovanje ByteDance-ajer kompanija ne bi morala da se odrekne svog ključnog algoritma.

ByteDance je objavio na Toutiao da nema planova za prodaju TikToka, reagujući na spekulacije o prodaji svog američkog poslovanja bez ključnih algoritama. Džo Bajden je nedavno potpisao zakon koji TikToku određuje rok za prodaju do 19. januara, dan pre isteka njegovog mandata, ali rok se može produžiti za tri meseca ako Bajden oceni da ByteDance napreduje u pregovorima.

Kina se protivi prisilnoj prodaji TikToka, ističući da svaka prodaja ili izdvajanje podrazumeva izvoz tehnologije koji mora proći kroz procedure licenciranja prema kineskim zakonima.

Američko tržište činilo je oko 25% ukupnih prihoda TikToka prošle godine, prema izvorima upoznatim sa situacijom. Većina prihoda ByteDance i dalje dolazi iz Kine, najviše preko aplikacija poput Douyina, kineskog ekvivalenta TikToka.

Zakonodavci u SAD izrazili su zabrinutost da bi Kina mogla koristiti aplikaciju za pristup podacima Amerikanaca ili za nadzor, što dodatno komplikuje ByteDance-ove pokušaje da se odupre pritiscima.

(Telegraf.rs)

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare