Foto: Alfa Romeo

Početkom 1950-ih, nakon što je osvojila dva uzastopna prvenstva F1 sa Alfettom koju je prvo vozio Farina, a zatim Fanđo, milanska marka htela je da napravi model koji će privući širu publiku.

Istovremeno, cilj je bio da se zadrži ono što je bilo karakteristično za Alfa Romeo već decenijama – tehnologija, performanse i stil. Alfa Romeo Centro Stile krenuo je sa radom, a jedan od njegovih pridloga – za verziju Sprint coupe – kasnije je u Bertoneu razvio Franko Skaljone.

Isti dizajner je kasnije napravio Giulietta Sprint Speciale, kao i 33 Stradale iz 1967. godine, a Bertone je potom lično nastavio da nadgleda izgradnju Giuliette Sprint. Rezultat je bio nisko postavljen automobil sa minimalističkim bokom i zadnjim delom sa jako nagnutim zadnjim staklom. Njegov uspeh je bio trenutan i neverovatan.

Foto: Alfa Romeo

Giulietta je zvanično predstavljena javnosti 21. aprila 1954. godine na sajmu automobila u Torinu, i to u coupé verziji. Giulietta Sprint odmah je pogodila žicu u prvim danima Motor Showa, kada je stiglo oko 2.000 porudžbina, što je ogroman broj za to vreme.

Dve nedelje ranije, organizovana je pretpremijera u dvorištu fabrike Portello za insajdere i vlasti: dvoje glumaca iskočilo je iz helikoptera obučene u likove iz predstave: Romea i, pogađate, Juliju.

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare