Prema anketi koju smo izvršili na našem Instagram nalogu koji prati 122.000 ljudi, najzastupljenija marka telefona u Srbiji je Samsung, a prate ga Apple i Xiaomi.

U anketi u kojoj je pitanje bilo, koju marku telefona koristite, a u kojoj su učestvovale 6793 osobe, čak 38%, odnosno 2550 isptitanika opredelilo se za Samsung, sledi ga Apple sa 28%, odnosno 1922 ispitanika, a zatim Xiaomi sa 1176 građana ili 17%, za neku drugu marku odlučilo se 1145 ispitanika, a većina njih napisala je da zapravo misle na Huawei telefone.

SAMSUNG, PREDNOSTI I MANE

Ono što svakako daje prednost Samsungu u odnosu na Apple, je to što Samsung ima veću lepezu modela, ali i što imaju širi cenovni rang u kome se za svakoga može naći po nešto, dok je Apple marka koja je i dalje rezervisana za one sa malo dubljim džepom, posebno ako se radi o modelim iz serije 13 i 14, koje su trenutno aktuelne.

Mana kod Samsunga kao i kod većine Android modela je to što dosta brže zastarevaju od Apple modela, pa im i cena brže pada, jer posle nekoliko godina zbog tromosti Android sistema postanu praktično neupotrebljivi za neku ozbiljniju upotrebu.

APPLE PREDNOSTI I MANE

Prednost Apple telefona je u tome što i modeli koji nisu iz aktuelnih serija, sasvim dobro funkcionišu i posle 2 ili 3 godine korišćenja, jer je IOS sistem dosta manje zahtevan od Androida. Tako za relativno malo novca možete kupiti modele iz serija 11 i 12 koji će i dalje biti sasvim dovoljni da ispune potrebe korisnika koji nisu previše zahtevni po pitanju performansi.

Mana kod Apple-a, osim nešto više cene je i to što zbog zvanične podrške koja je ranije izostajala u Srbiji, servisna mreža i podrška i dalje nisu na nivou zapadnih zemalja.

XIAOMI PREDNOSTI I MANE

Iako zvuči kao kliše, prednost Xiaomi telefona zaista jeste odnos cene i kvaliteta. Za relativno malo novca možete kupiti telefon koji ima sasvim dobre performanse, ali daleko od toga da ovaj kineski proizvođač nema i flagship telefone koji su cenovno blizu Samsunga i Apple, ipak na našem tržištu ovi skuplji Xiaomi telefoni nisu pronašli mnogo kupaca, a neki čak nisu ni dostpuni. Ono što je takođe velika prednost je što svi modeli imaju takozvano MI TURBO CHARGE brzo punjenje.

Mana je svakako kvalitet izrade, ali ovde važi ona stara “koliko para toliko muzike”. Mana je takođe kao i kod ostalih androida to što brzo zastarevaju i brzo im pada cena.

PAD HUAWEI-a I RASKID SA GOOGLE-om

Xiaomi modeli praktično su zauzeli mesto Huawei-a, čija je prodaja naglo pala, nakon afere sa navodnom špijunažom kada su sve američe kompanije uključujući Google dobile zabranu od njihove vlade da sarađuju sa kompanijom Huawei. Tada je Huawei dobio zabranu da koristi sve Google servise, poput Youtube-a, Gmail-a, Gmaps-a, Google Drive-a i tako dalje, a najveći udar je zadat zabranom korišćenja servisa Google Play.

Huawei je ovo pokušao da premosti pravljenjem svog marketa, ali su ipak izgubili veliki broj korisnika posebno u Evropi i SAD koji su im bili velika tržišta. Bez obzira na kvalitet izrade koji je nekada bolji od gorepomenutih marki, većina korisnika odustala je od kupovine Huawei telefona.

Nikola Bilić

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare