TikTok je uveo promene koje omogućavaju kreatorima sadržaja da lakše zarađuju preko platforme za kupovinu, što bi moglo da ojača otpor prema američkom zakonu koji nalaže kineskoj kompaniji ByteDance da proda aplikaciju do januara ili će biti zabranjena.
Novi uslovi omogućavaju pridruživanje partnerskom programu sa samo 1,000 pratilaca umesto dosadašnjih 5,000. Partneri mogu postavljati video snimke koji promovišu proizvode prodavane u TikTok Shop-u i dobijati provizije od prodaja koje generišu.
Podrška zakonu o zabrani navodi da veze ByteDance-a sa Kinom ugrožavaju podatke 170 miliona korisnika u SAD-u. Kompanija je podnela tužbu protiv SAD-a, tvrdeći da bi zabrana kršila njihova prava na slobodu govora. Ranije ovog meseca, grupa TikTok kreatora je takođe podnela tužbu na sličnim osnovama.
Ova promena bi mogla da preokrene narativ u korist TikTok-a, prikazujući vladu kao onu koja guši mala preduzeća. Većina korisnika TikTok-a lako može dostići 1,000 pratilaca, pa će ova promena otvoriti partnerski program za veći broj “mikro influensera”, koji su spremni da kreiraju video snimke isključivo radi provizije, kaže Mindi Jang, suosnivačica kompanije TikSage, konsultantske firme koja pomaže brendovima da se promovišu i prodaju proizvode na TikTok Shop-u.
Kreatori sa više od 5,000 pratilaca često žele da budu plaćeni direktno od strane brendova, pored provizija, dodaje Jang.
“Radi se o brojkama”, kaže Jang. “Brendovi žele da rade sa što više kreatora kako bi povećali šanse da njihovi proizvodi postanu viralni, što je lakše kada plaćate samo provizije.”
TikTok je odbio da komentariše ovu promenu.
(Telegraf.rs)