Jedan od najvažnijih zadataka društva je pripremiti nove generacije za izazove koji nas očekuju. Na koji način je veštačka inteligencija već sada transformisala obrazovanje i kako prilagoditi obrazovni sistem promenama koje donose nove tehnologije?

„Još nismo svesni kolike će suštinske promene veštačka inteligencija doneti u obrazovanju, odnosno metodama rada, organizaciji nastave i vrednovanju znanja učenika“, navodi prof. dr Danimir Mandić, dekan Fakulteta za obrazovanje učitelja i vaspitača.

Prema njegovim rečima, sa ogromnim tehnološkim napretkom, svet se trenutno nalazi u fazi veštačke neurointeligencije koja obavlja jednu vrstu zadataka, ide se ka opštoj veštačkoj inteligenciji koja će obavljati sve zadatke kao čovek, a onda i u fazu superinteligencije gde ćemo morati da definišemo etička pravila i principe korišćenja VI.

„U saradnji sa vrhunskim naučnim institucijama naša istraživanja pokazala su da će u budućnosti nastavnik sve manje predavati na klasičan način – da daje gotova znanja – već će sve više učenici samostalno i istraživački da dolaze do informacija, a nastavnik će više da se bavi razvojem kreativnih potencijala i kritičkog mišljenja učenika“, objašnjava prof. dr Mandić.

Dodaje i da je veoma važno što će veštačka inteligencija na neki način rasteretiti predavače, pa će moći da se više posvete vaspitnom aspektu školovanja i razvijanju vrednosnih stavova i karakternih osobina učenika.

„Mi smo pre neki dan predstavili prvi interaktivni avatar napravljen kod nas i nalazi se na sajtu Centra za robotiku i veštačku inteligenciju, koji može da odgovara na sva pitanja koja interesuju učenike“, kaže dekan Fakulteta za obrazovanje učitelja i vaspitača.

(RTS)

Pročitajte više vesti

Borelj kritikovao odluku SAD da daju 30 dana Izraelu da poboljša situaciju u Gazi

Direktan let na liniji Beograd-Tokio biće uspostavljen u narednih šest meseci

Šolc: Nemačka će nastaviti da snabdeva Izrael oružjem

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare