Jedan od najvažnijih zadataka društva je pripremiti nove generacije za izazove koji nas očekuju. Na koji način je veštačka inteligencija već sada transformisala obrazovanje i kako prilagoditi obrazovni sistem promenama koje donose nove tehnologije?
„Još nismo svesni kolike će suštinske promene veštačka inteligencija doneti u obrazovanju, odnosno metodama rada, organizaciji nastave i vrednovanju znanja učenika“, navodi prof. dr Danimir Mandić, dekan Fakulteta za obrazovanje učitelja i vaspitača.
Prema njegovim rečima, sa ogromnim tehnološkim napretkom, svet se trenutno nalazi u fazi veštačke neurointeligencije koja obavlja jednu vrstu zadataka, ide se ka opštoj veštačkoj inteligenciji koja će obavljati sve zadatke kao čovek, a onda i u fazu superinteligencije gde ćemo morati da definišemo etička pravila i principe korišćenja VI.
„U saradnji sa vrhunskim naučnim institucijama naša istraživanja pokazala su da će u budućnosti nastavnik sve manje predavati na klasičan način – da daje gotova znanja – već će sve više učenici samostalno i istraživački da dolaze do informacija, a nastavnik će više da se bavi razvojem kreativnih potencijala i kritičkog mišljenja učenika“, objašnjava prof. dr Mandić.
Dodaje i da je veoma važno što će veštačka inteligencija na neki način rasteretiti predavače, pa će moći da se više posvete vaspitnom aspektu školovanja i razvijanju vrednosnih stavova i karakternih osobina učenika.
„Mi smo pre neki dan predstavili prvi interaktivni avatar napravljen kod nas i nalazi se na sajtu Centra za robotiku i veštačku inteligenciju, koji može da odgovara na sva pitanja koja interesuju učenike“, kaže dekan Fakulteta za obrazovanje učitelja i vaspitača.
(RTS)