Nakon dvadeset pet godina, svima dobro poznati japanski hibrid doživeo je najradikalniji redizajn u svojoj istoriji. 

Prva generacija:

Proizvodnja ovog modela počela je davne 1997. godine, a prodaja je do 2001 trajala samo na teritoriji Japana, ipak sa preko 37.000 prodatih jedinica prve generacije Priusa, Tojota se opredelila za širenje tržišta te je proširila tržište na Aziju, Evropu, Amerike i Australije. Prvim redizajnom Prius je bio prilagođen za strano tržište, pa je reklamiran kao model koji je veličinom između Camry i Corole.

Druga generacija:

Početkom 2003. godine kompletnim redizajnom nastao je možda i sinonim za Priusa. Često diskutovan kao jedan od najružnijih automobila na svetu, ovaj model je doneo 530 patenata sa glavnim dizajnerom Shigeyuki Hori i bio pionir za više različitih tehnologija upotrebljenih u automobilu. Ekološki, sa skoro nula emisija štetnih gasova i čak garancijom od 160.000 km (ili 8 godina) na hibridne komponente, privukao je pažnju javnosti, pa je zajedno sa velikim izvozom u Kinu, prodato ukupno oko 1,2 miliona jedinica.

Treća generacija:

Odgovor rivalima na Hondu Insight usledio je novim Priusom 2010. godine. Svežija verzija donela je pobedu za automobil godine u Japanu i “Consumers Report” imenovao Priusa za najbolji odnos cene i kvaliteta dve godine za redom.

Četvrta generacija:

Predstavljena u Vegasu 2015. godine, četvrta generacija donela nam je prvi put upotrebljeni Tojotin modularni sistem (TNGA), a paralelno je razvijan i Prius nove generacije, takozvani Plug in Hibrid, “Prus Prime”. Nakon tri godine usledio je facelift koji je pored kozmetičkih unapređenja doneo i pogon na sva četiri točka takozvani E-four sistem.

 

Ipak ni jedna od prethodnih generacija nije mogla da nas pripremi za nadolazeđeg šampiona među hibridima. Prestavljen krajem prošle godine i početkom prodaje 10. januara ove godine, oči entuzijasta su uperene u potpuno novi Prius. Nova linija enterijera i eksterijera oduzima dah. Pored estetike možemo pričati i o pobedničkoj kombinaciji 1,8 ili 2,0 motora od 140 ili 199 konjskih snaga i kombinaciji sa električnim motorom i litijumskim baterijama koje kombinovano proizvode 220 konja.

Prve jedinice novog Priusa u Evropi biće dostupne u prvom kvartalu ove godine i to samo kao Plug in Hibrid, a za razliku od prethodnih generacija, ovaj model se neće prodavati u Velikoj Britaniji, Australiji i na Novom Zelandu zbog trome prodaje prethodnih godina.

Prilog je snimio i jedan od najvećih automobilskih entuzijasta Doug DeMuro koji ga je opisao kao “Šokantno prelep”, a kako vi komentarišete ovog hibrida?

(N.V. / 192.rs)

 

 

 

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare