Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović izjavila je danas da direktan let između Beograd i grada Guandžua u Kini, koji će biti uspostavljen 30. septembra ove godine, dodatno daje mogućnost da se u Srbiji poveća broj turista iz Kine.
Ona je za Tanjug rekla da na taj način srpska avio-kompanija Er Srbija, pored direktnog leta Beograd-Peking, omogućava da rezultati kineskih posetioca u Srbiji iz godine u godinu idu dobro, napomenuvši da Evropa još uvek nije uspela da vrati onaj broj kineskih turista koji je imala pre pandemije.
Na pitanje kako izgleda regionalna saradnja u smislu nastupa na dalekim tržištima, Labovićeva je rekla da kada je tržište Kine u pitanju, Srbija vrlo često ima zajedničke kampanje sa Crnom Gorom i Bosnom i Hercegovinom.
“U okviru Otvorenog Balkana sarađujemo u promovisanju zajedničke turističke ponude, odnosno turističke ponude tri zemlje Srbije, Severne Makedonije i Albanije, u zavisnosti od tržišta se razlikuju i partneri sa kojima se predstavljamo”, navela je ona.
Labovićeva je istakla da se Srbija pozicionirala kao lider u ovom delu Evrope kada su daleka tržišta u pitanju, zato što ima izvanredne uslove naročito kada je kinesko tržište u pitanu, s obzirom na to da su ukinute vize 2017. godine.
Komentarišući masovne proteste u Španiji i Grčkoj povodom masovnog turizma, Labovićeva je rekla da je glavni razlog tog protesta to što se nekada zaboravlja na održivost kvaliteta života lokalnog stanovništva na turističkim destinacijama.
Ona smatra da je jako važno naći balans i način kako lokalno stanovništvo uključiti da oseti benefite turizma koji im se dešava u gradu u kom žive, a da turizam ne utiče negativno na njihov život.
“To je jako teško, i ne postoji neka sigurna formula, ali je jako važno voditi računa o tome naročito kada govorimo nekim destinacijama u Srbiji koje se razvijaju i koje još uvek nisu preokupirane turistima. Nastavićemo da radimo na tome da se turisti duže zadrže i da više troše”, poručila je ona.
Prema njenim rečima, klimatske promene, pandemija i način života su uticali da se navike turista dosta promene, istakavši da su turisti prestali mnogo unapred da planiraju putovanje, da se odlučuju za više kraćih putovanja u toku godine i za periode kada nije prevelika gužva i vrućina.
Labovićeva dodaje da turisti takođe traže nove destinacije koje nisu dovoljno otkrivene, što je, smatra ona, na neki način šansa za Srbiju.
“Imamo porast broja noćenja i dolazaka turista iz Amerike i po potrošnji su nam 12. među inostranim turistima. Turisti su postali još više osetljivi na cene i u tom kontekstu vrlo pažljivo biraju odnos cene i kvaliteta kod odabira destinacija na koju će putovati”, navela je ona.
Kada je reč o pripremama Turističke agencije Srbije za EXPO 2027, Labovićeva je rekla da je uloga Agencije da kroz sve promotivne kampanje koje realizuje, posebnu pažnju posveti najavi izložbe EXPO 2027.
“Ona ide u nekoliko pravaca, jedan je onaj gde predstavljamo turističkim privredama drugih zemalja i nacionalnim turističkim organizacijama da je EXPO taj koji dolazi, kako bismo dodatno stimulisali zemlje koje se još nisu odlučile za učešće da učestvuju, a sa druge strane i potencijalnim turistima koji će doći”, objasnila je ona.
Labovićeva kaže da domaćinstvo kojem Srbija može da se pohvali, dodatno potvrđuje reputaciju Srbije kao zemlje turizma i zemlje koja je sposobna da organizuje velike događaje, zbog čega smatra da se može očekivati porast drugih poslovnih događaja koji će se organizovati u Srbiji.
Istakla je da podrška države u smislu infrastrukturnih projekata značajnih za turizam, povećava vrednost Srbije kao destinacije i čini je interesantnijom za turiste.
(Tanjug)