Foto: 192.rs

Otkaz zbog mejla upućenog nadležnom ministarstvu, sudski sporovi i audio-snimanje zaposlenih samo su deo problema u Sektoru za naplatu putarine JP “Putevi Srbije”.

Dok deo radnika tvrdi da je problem u rukovodiocima, nadležni u preduzeću smatraju da zaposleni i bivši zaposleni šire “maliciozne priče”, sa ciljem da “ožive drumsku mafiju”. Radnici iz Sindikata slobodnih putara sa kojima je 021.rs razgovarao kao zajednički imenilac svih poteškoća navode izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine, Milenka Cakovića.

 Caković je na čelo ovog sektora došao 2011. godine, a iako je još prošle godine ispunio oba uslova za penzionisanje, po radnom stažu i po godinama života, iz fotelje, kako kažu radnici, neće.

Caković je, prema dokumentaciji u koju je 021.rs imao uvid, prvi ugovor o produžetku radnog veka potpisao 2021. godine, čime mu je obezbeđeno isto radno mesto do 6. januara 2023. godine. Potom je već u junu 2022. godine potpisao još jedan isti ugovor, kojim mu se produžava radni vek do 2025. godine.

Izvršni direktor, nasuprot tome, za 021.rs kaže da je produženje radnog odnosa bilo neophodno, jer su započeti brojni kapitalni projekti čiji je on inicijator i koordinator u realizaciji.

Ovo je bio povod da predsednik nereprezentativnog Slobodnog sindikata Putara Srbije Radovan Lončar, 20. aprila ove godine, uputi mejl Ministarstvu saobraćaja u kom poziva na razrešenje, odnosno penzionisanje Milenka Cakovića.

Lončar je u mejlu, u koji je 021.rs imao uvid, naveo da je Caković “privatizovao Sektor za naplatu putarine”. Pomenuo je i brojne tužbe koje su pokrenuli radnici Sektora za naplatu putarine. U dopisu Ministarstvu Lončar pominje i druge, kako tvrdi, nepravilnosti koje je Sindikat uočio u postupanju izvršnog direktora.
Nakon ovog dopisa, Caković nije razrešen, ali je sindikalcu Radovanu Lončaru uručeno rešenje o otkazu.

Kako piše u rešenju koje je dostavljeno 021.rs, Lončar je otpušten zbog “nepoštovanja radne discipline”, odnosno nedoličnog ponašanja prema zaposlenima (svađe, psovke, nepristojno obraćanje, kleveta ili slično). U obrazloženju se dalje dodaje da je povod za otkaz upravo mejl poslat Ministarstvu, a na koji se, navodno, isto oglasilo nenadležnim i uputilo ga Zoranu Drobnjaku, direktoru JP “Putevi Srbije”.

Lončar za 021.rs kaže da su prethodno slali dopise i direktoru “Puteva Srbije”, ali da nisu dobili odgovor.

Izvršni direktor Milenko Caković ovaj otkaz smatra opravdanim jer je zaposleni “izneo niz kleveta i uvreda na račun izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine, a s obzirom da je Zahtev upućen Ministarstvu jasno je da je cilj Zahteva bio diskreditacija i kleveta izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine.”

Lončar je tužio poslodavca i zbog neplaćenih putnih troškova, a Osnovni sud u Novom Sadu obavezao je preduzeće da mu isplati 27.000 dinara, kao i 180.000 dinara na ime sudskih troškova.

Lončar za 021.rs kaže da je on nezakonito otpušten, pre svega zato što je još u toku postupak za mobing koji je protiv poslodavca pokrenuo u martu 2021. godine. Za 021.rs opisuje kako je navodni mobing izgledao.

“Ja sam u roku od pet godina 11 puta prebacivan s rampe na rampu, a to se inače ne praktikuje. Hteli su da me izopšte iz kolektiva zbog mog uticaja na druge radnike. Meni se uskraćivala i mogućnost da zamenim smenu, što je inače zabranjeno”, navodi.

U ponedeljak, 10. oktobra, Lončar je pokrenuo postupak protiv preduzeća i zbog nezakonitog otkaza. Kako kaže za 021.rs, nije jedini koji je, po nekom osnovu, tužio JP “Putevi Srbije”.

Ceo teks pročitajte na 021.RS

Pretplata
Obaveštenje
0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare